Nedávno jsem odpovídal na otázku, co všechno je třeba k efektivnímu tréninku. Tak nějak je to výčet hodně věcí, diskuse tenkrát zabrala asi dvě hodiny. Ale rozhodl jsem se vypíchnout pár věcí, které používám a nejsou tak často k mání.

Wattbike

Výborný k přesné analýze šlapání, nemusí se nijak zdlouhavě nastavovat – což je v těch technologických hračkách naprosto zásadní výhoda

 

AirBike

Trénink kardiovaskulárního systému, bez bolesti nohou. Ultimátní věc pro některé cyklisty. Zároveň dokáže někoho dost popravit – používat s rozmyslem

 

Moxymonitor

Samostatně je to fajn hračka. V kombinaci s dalšími je to přelomová věc, která dokáže přidat další rozměr informace k výkonovým charakteristikám a přesně definovat trénink. S detailem na vteřinu.

Přesně se dá zjistit co a jak pracuje. Pak tedy co a jak zatížit. V kombinaci s čímkoliv dalším je to brutální vstup do efektivity tréninku. Wattmetr se posune o level výš, stejně tak Spirotiger či „jen“ objemový trénink.

 

Spirotiger

Samostatně fajn, právě v kombinaci s Moxy je to ale ultimátní zbraň. Přesně měřit dechové svaly a cíleně je trénovat, to je obrovský benefit.

 

Kickr

Ergometr. Nic víc, nic míň – ale přesně nastavitelný výkon je třeba při tréninku na delší úseky. Výborně doplňuje Wattbike.

 

Dřep

Jo! Bez osy, kotoučů a dřepování se dnes cyklista neobejde. Variace Leg-press je také fajn, má svoje výhody a proto mám na Třebe oboje.

 

TRX

Po tom všem detailním tréninku je potřeba procvičit celé tělo. Kompenzačně. Na laně to jde jednoduše a bez nutnosti zásadních prostorových potřeb.

 

Válce

Jsme cyklisté, povětšinou. K silovému tréninku patří i frekvenční, proto je součástí tréninkové místnosti i sada válců. Ideálně s dráhovkou, kde je pevný převod. Na zimu ideál.

 

Koule

Závaží s madlem. Když se budete shánět po ultimátním cviku, nějaký ten swing s kettlebellem bude na většině žebříčků na prvním místě. Netřeba mít drahé stroje.

 

A teď finální boss. Bez toho je vše výše jen seznam v nákupním košíku. Až kuchař udělá z ingrediencí něco, co se dá jíst.

 

Proto je nejdůležitější Know-how. Znalosti, vědomosti a schopnost je aplikovat.

A počítač.

Nezapomenout stopky!

Ještě tužka a papír.

 

Víc netřeba 😊

 

Stavte se na trénink 😊 (nebo se zapište ke studii)

 

………………………………..

Aby byl výčet naprosto kompletní, tak na Třebešíně je i dráha. Takový ten betonový ovál. To je taky sakra dobrá věc pro trénink. A hned vedle, tam je zase bazén. A dole pod posilovnou je tělocvična. Venku jsou i bikové traily, pokud je člověk biker tělem i duší.

Proto je TTC naprosto bezvadné místo k tréninku.