Silový trénink je nebezpečný a je třeba s ním nakládat opatrně. Snadno si můžete ublížit, zranit se, zničit kariéru. U mládeže začínat se silovým tréninkem až okolo osmnáctého roku věku.

Také jste podobný nesmysl už někdy slyšeli?

Příklady táhnou. Já osobně mám dvě malé děti – 4 měsíce a 3 roky. Ta menší aktuálně zvedá hlavičku v lehu na břiše. Stejně jako všechny malé děti se snaží, snaží…  nevydrží a hlavička jí spadne. Chvilku orazí a znovu.

Ta starší samozřejmě běhá a doma máme schody, po kterých také běhá. Ten schod má skoro výšku (její) holenní kosti, takže to je relativně obrovský schod.

Silový trénink jako pr*se.

Takhle prostě děti fungují. Pořád někam lezou a pokud mají možnost, neuvěřitelně se rozvíjí. Najednou je ale přihlásíte do nějakého sportu a tam je najednou silový trénink zakázaný.

Všeho s mírou, samozřejmě, naložit dětem činky je nesmysl. Ale například dřep či klik není cvičení, to je rehabilitace.

A v cyklistice?

PEVNÝ START

Cvičení s vlastní vahou, kdy se nemohu ublížit, protože je to cvičení s vlastní silou jakou jsem schopen vytvořit. Aktivuje kompletně celé tělo. Změny jsou měřitelné i na krevním obrazu!

Nebojme se silového tréninku. (Správně prováděného)