Přišel jeden sportovec s tím, jestli by si neměl přidat v tréninku a ještě objet nějaké ten kilometr. Zle jsem se zamračil a prohlásil něco o tom, že by stačilo chodit včas.

Permanentně totiž chodil pozdě. A když nepřišel pozdě, přijel na kole na sraz v rekordním čase – což jaksi nekorespondovalo s plánem, kdy trenér počítal, že se sportovci rozjedou a na srazu už mají cca třicet minut lehké aktivity. Příjezd v čase patnácti minut jednak zkrátil očekávaný a plánovaný trénink o to čtvrthodinku, ale zároveň vyrušil i plánovaný trénink.

Přidat si čtvrthodinku denně jízdou na kole je možná fajn, ale v celkové výkonnosti se to zřejmě moc neprojeví. Co bude ale mít větší efekt, to bude „další fáze“ – když si každý den sportovec těch patnáct minut zacvičí, jednak si můžeme pak odpustit věnování celých tréninkových jednotek kompenzačním cvičením ale hlavně je to hrozně moc času! Když vezmete, že se to podaří nějakých 300 dní v roce, krát těch 15 minut…   to dělá krásných 75 hodin tréninku cvičení a posilování!

Celý jeden měsíc velmi kvalitního tréninku!

Takže dnešní poučka je jednoduchá, každá minuta je dobrá a každá minuta se počítá.