Field test – jak být zase o kousek lepší

V hierarchii testování má svoje místo i testování v terénu. O tom jsem zde napsal už hodně, dnes se podíváme pod část pokličky.

Kontrolní závod, testovací časovka poskytne velmi přesnou informaci o aktuální výkonnosti. Laboratorní test poskytne naopak informaci směrem k tréninku – co a jak trénovat. To, jestli se stále ubíráme správnou cestou by měl pak ověřit field test.

Z laboratoře víme jaké jsou naše slabé stránky. Pracujeme na nich. Řekněme že je to například dýchání.

Kontrolní časovka poskytne sice informaci o tom, jestli jsme lepší, ale neposkytuje moc informací o tom, jestli se naše slabá slabá stránka stává o něco silnější.

Takže v terénu se zaměříme právě na sledování něčeho, co bylo “slabé” v laborce. A naopak, můžeme laborku upozornit na jiné potenciální problémy.

Právě dýchání je totiž krásným příkladem. V laborce jedeme na stacionárním kole, v terénu se pohyb dost liší a pokud jedeme například na horském kole, je laboratorní test už dost jiný sport.

Velmi jednoduchým ukazatelem je například dechová frekvence.

Biomechaniku pohybu nám zase velmi dobře ukazuje aktuální spotřeba kyslíku.

A nakonec, sledujeme ještě saturaci pracujících svalů.

Při různých hodnotách výkonu se velmi špatně porovnává, jak na to jsme. A to sportovec nemusel jet ani nijak extra špatně, prostě byla třeba větší zima než minule. Výkon byl nižší.

Ale sledování respiračních (nejen) parametrů zjistíme velmi dobře, jestli jdeme správnou cestou.

Tak se nechte změřit 🙂

You may also like...

Napsat komentář