Respirační trénink


Co všechno používám při respiračním tréninku?

  • fyzioterapeuty – bez nich by to nešlo
  • PowerBreathe (klasický + K5)
  • SpiroTiger

O čem to totiž je? V první řadě je tu nějaké vstupní vyšetření a zjištění, jestli takový trénink má vůbec smysl. Nerad dělám neefektivní práci. Tím smyslem může být dechová limitace z hlediska sportovního výkonu, oslabené dechové svaly, špatný dechový vzorec….  ono dýchání je hodně spojené i s postojem těla. Takže často se jiný problém přenáší na dýchání a obráceně, z dýchání a špatného dechového vzoru se generuje problém jinde.

 

PowerBreathe je odporový trenažér a variantou K5 se dá ledacos změřit. Měření je fajn, máme pak objektivní čísla.

Spirotiger neklade odpor, jen dýcháte hodně „zhluboka“. A protože při tomto dýchání by se Vám měnil poměr o2/co2 v těle, je třeba využívat již jednou použitý vzuch. Proto onen pytlík, který nafukujete. Přívod nového vzduchu je omezen, takže reálně se Vaše tělo nachází ve stavu, kdy výrazně zvednete svou ventilaci (dýcháte jako když běžíte, nebo jedete rychle na kole), ale sedíte u toho na židli. Jediné co pracuje, jsou dechové svaly. Lze se tak soustředit na jejich práci, protože když běžíte, tak to prostě nejde zvládnout 🙂

No a o tom to celé je.

Izolovaná práce jednoho systému.

A tu izolovanou práci si můžeme pak ještě rozdělit na onen PowerBreathe (něco jako posilovna) a Spirotiger (něco jako vytrvalostní klidný trénink).

You may also like...

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

*