Silová příprava cyklisty – nejčastější chyby

Je zima a s tou je tu silová příprava. Proč tu je ta silová příprava, to si řekneme příště. Ale existuje tu jeden hlubší smysl.

Každopádně. Činky a cyklisté se moc rádi nemají. Existují sportovci, kteří stráví zimu v posilovně a na jaře se diví, že silou na kole vlastn neoplývají. Druhým extrémem jsou pak sportovci, kteří se na činku nepodívají jak je rok dlouhý. Ti sice nezažívají to zklamání, ale obecně jsou prostě horší.

Jaké jsou tedy nejčastější chyby silového tréninku cyklisů – a bonusově, jak se jim vyvarovat.

1/ moc často

Posilování je fajn, ale je to velmi specifický trénink. A jako specifický trénink vyžaduje i přístup. Takže určitě je potřeba najít balanc mezi kondičním cvičením (pár kliků, dřepů) a silovým tréninkem zaměřeným na konkrétní svalovou skupinu (např. front squat – dřep s osou vpředu)

2/ váha

To je to oč tu běží. Cyklisté se rádi vyhýbají těžkým vahám – právě kvůli zkušenosti, že s rostoucí vahou odtrénovali hodně ale na kole se to neprojevilo. Tak cvičí radši pouze kondičně. Jak dostat izolované cviky s těžkou vahou na kolo, o tom o pár řádků níže. Každopádně i těžká váha patří do repertoáru, jen se s ní musí náležitě nakládat v kontextu celého tréninku

3/ cviky

Každý cvik v posilovně má vcelku jasně dané svaly, na které je zaměřen. I ten výše zmíněný dřep se rozděluje na varianty kdy máte osu vpředu a klasicky vzadu. Bohužel hodně cyklistů nezná právě širší paletu cviků. Například, jestli Vám něco říká pojem unilaterální trénink je to fajn. Jestli ne, tak to je přesně místo, kde je prostor pro zlepšení. A následně je tu ještě jedna myšlenka – některé cviky mají ke šlapání blíže, než jiné.

Tak a teď pojďme na konkrétní řešení těchto problémů….

Tento obsah je zařazen do PREMIUM ZONE. Předplatit si je možné články nebo bonusové pokračování podcastu, i samostatně. Samozřejmě tím podpoříte i kompletní tvorbu ať už zde na blogu či na Facebooku a InstagramuProsím . Nemáte přihlašovací údaje? Registrace

You may also like...

Napsat komentář